מקרון פיסטוק


מן הסתם אני לא מתכוון מקרון פיסטוק בודד, פשוט זה נשמע נורא מוזר "מקרונים פיסטוק".
התערובת אבקות הסופית

הבנתם אותי.
בכל מקרה, בואו נדבר שנייה על הדבר הזה שקוראים לו מקרון.
האבקות - קלוז אפ דרמטי
העוגייה הזאת נחשבת לעוגייה הכי טעימה בעולם, הכי קשה להכנה בעולם ונחשבת לפחד גדול לכל אופה מתחיל.
החלבונים לפני ההקצפה, רגע קריטי ביותר. סתם לא. 
אז בואו שנייה נשבור את המיתוס הזה - ברגע שקולטים את העניין (אחרי שמכינים פעמיים שלוש) זאת העוגייה הכי פשוטה בעולם.

החלבונים בזמן ההקצפה, לגמרי קטע קריטי
המתכון הזה מבוסס על מתכון של נטלי לוין, AKA מלכת המתכונים, עם שינויים שלי.
הקצף המוכן לאחר הוספת צבע מאכל ירוק 
הרבה בלוגרים וכותבי מתכונים בדרך כלל לא כותבים את כל הסודות שלהם להצלחה בטוחה של העוגייה הזאת.
האבקות והקצף בדייט ראשון - עדיין מתביישים אחד מהשני
אני החלטתי להביא לכם את המתכון הכי מופשט שראיתי למקרונים בכל חיי. ואתם שואלים למה?
כבר לא מתביישים אחד מהשני
בגלל שאני עברתי עשרות מתכונים למקרונים ומיליון ניסיונות כושלים וכל כך הרבה זוועות בגלל שיש סודות קטנים שלא ידעתי (אני יודע שלא בטוח שרציתם לדעת למה, אבל כבר סיפרתי לכם וזה יהיה נורא מציק למחוק את כל הסיפור הטרגי שעברתי עם החלבונים המוקצפים והאבקות המסוננות. אוי הכאב.)
צנטר חלק 12 מ"מ בדרך לחתן את הזוג המאושר
עוד בונוס, למרות שאני בחיים לא עושה את זה כי זה תמיד מפריע לי בזמן ההכנה והורס לי את הכיף - החלטתי לצלם לכם את כל השלבים (טוב, כמעט את כל השלבים, החלק של הסינון פשוט נורא משעמם וגם די פשוט =]) בשביל שיהיה לכם עוד יותר קל! (אני כזה טוב לב, כזה מתחשב, אין אני פשוט טוב מדי לסביבה)

!!Just Married

אוקיי טיפה רצינות - מזלפים עיגול שקטן מהעיגול שיש בתבנית כי זה משתטח טיפה
אל תצחקו עליי  שאני משתמש בתבנית, לעשות עיגולים מדוייקים זאת לא ההתמחות שלי :\
לפני אפייה ואחרי אפייה. כל כך מלחיץ שאני לא עומד במתח! 
לפני מילוי, לייק דה
נחשו לבד
טוב אחרי שהלכתי לקנות לעצמי פרחים עם ברכה של "אתה שולט!" ותמונה של מלאך אפשר להתחיל עם המתכון -

מקרונים במלית פיסטוק
25-30 מקרונים
למקרונים (מבוסס על המתכון הזה עם שינויים והתאמות שלי):                                       
120 גרם אבקת סוכר                         
78 גרם אבקת שקדים מולבנים
             
קורט מלח
60 גרם חלבון בטמפ' החדר
24 גרם סוכר לבן

למלית פיסטוק:
100 גרם שוקולד לבן
30 מ"ל שמנת מתוקה
1 כף מחית פיסטוק

מעט צבע מאכל ירוק (לא חובה)

מכינים את המקרונים:
לקערה בגודל קטנה-בינונית על משקל מסננים בעזרת מסננת (לא נפה) אבקת סוכר עד שהמשקל מגיע ל-120 גרם (את הגושים שנשארו במסננת זורקים). מניחים קערה בגודל בינונית-גדולה על המשקל ומסננים עוד פעם את אבקת הסוכר המסוננת ומוודאים שהמשקל מגיע ל-120 גרם ואין גושים ש"הסתננו". עכשיו חוזרים לקערה הקודמת – מסננים אליה אבקת שקדים מולבנים עד שהמשקל מגיע ל-78 גרם (את השאריות שומרים בקופסא נפרדת או זורקים). עכשיו מניחים עוד פעם את הקערה הבינונית-גדולה עם האבקת סוכר על המשקל ומסננים עוד פעם את אבקת השקדים המסוננת לתוך הקערה כדי לוודא שאין גושים והמשקל של השקדים הוא 78 גרם (אם צריך משלימים בעוד קצת אבקת שקדים).
מערבבים את האבקות. מניחים את הקערה הקטנה-בינונית על המשקל ושוקלים כמה שוקלת התערובת של שתי האבקות (היא אמורה לשקול 198 גרם). מניחים את הקערה הבינונית-גדולה על המשקל ומסננים אליה את שתי האבקות המעורבבות (חשוב לוודא לא להכניס גרגרים גדולים לתערובת – אם חסר משקל, מוסיפים אבקת שקדים) עד שהמשקל מגיע ל-198 גרם.
במיקסר עם וו הקצפה (חשמלי או ידני) מקציפים 60 גרם חלבון עם קורט מלח על מהירות גבוהה עד שמתחיל להיווצר קצף לבנבן. ברגע שמתחיל להיווצר קצף לבנבן מוסיפים את הסוכר תוך כדי הקצפה וממשיכים להקציף עד לקבלת קצף רך כמו קרם אך עדיין יציב (אפשר להפוך את הקערה ולראות אם הקרם "זז"). דרך לבדוק את היציבות של הקצף – להכניס את המקציף של המיקסר לקצף ולהרים אותו. אם הוא נוטה מעט, הוא מוכן. אם רוצים להכניס צבעי מאכל לתוך הקצף, עושים זאת כאשר הקצף כמעט מוכן כדי לא להקציף אותו יותר מדי.
אחרי שהקצף מוכן, מקפלים את הקצף לתערובת האבקות.
בהתחלה, מקפלים קיפולים בצורה אגרסיבית יחסית ולאחר מכן עושים קיפול עדין. חשוב לא לקפל את התערובת יותר מדי ולדאוג שהיא תהיה ניתנת לזילוף. מעבירים את התערובת לשקית זילוף גדולה עם צנטר חלק בקוטר 12 מ"מ. 
על נייר אפייה או תבנית סיליקון של מקרונים, מזלפים עיגולים בקוטר שרחוק משולי העיגול ב-8 מ"מ בערך (זה גם תלוי בסמיכות של התערובת).
מניחים את התבניות להשהייה בטמפ' החדר (בסביבות ה-25 מעלות) למשך 30-40 דקות עד שכיפת המקרונים לא דביקה וכשנוגעים בה אז האצבע לא נדבקת ולא מתלכלכת.
עשר דקות לפני שמכניסים את המקרונים לתנור, מחממים אותו ל-150 מעלות על מצב טורבו. אופים כל תבנית בנפרד למשך 9-11 דקות. ממש חשוב להיות צמודים לתנור בדקות האחרונות כדי לוודא שהשוליים לא נהיים שחומים ונשארים בהירים.
מוציאים מהתנור ומצננים לחלוטין לפני שמפרידים מהתבנית.
מעבירים את הגנאש שהכנו לשקית זילוף קטנה עם צנטר חלק בקוטר 3 מ"מ.

מכינים את הקרם פיסטוק, ממלאים את המקרונים ומניחים אותם לילה במקרר לפני האכילה:
בקערה קטנה במיקרוגל מחממים שוקולד לבן, שמנת מתוקה ומחית פיסטוק ומערבבים לגנאש אחיד וחלק. אם רוצים, אפשר להוסיף טיפת צבע מאכל ירוק להשוואת הצבע של העוגיות לגנאש. מצננים חצי שעה. מעבירים את הגנאש לשקית זילוף.
מסדרים זוגות מהמקרונים ומזלפים על כל עוגיה אחת מהזוג. מצמידים את העוגיות ומניחים בקופסא (לאחר שמניחים את כל המקרונים בקופסא, מוודאים שהמכסה אטום לחלוטין ואין כניסה של אוויר).
מניחים את המקרונים במקרר ל-6-7 שעות (או ללילה) לפני שאוכלים.. שומרים במקרר עד שלושה ימים בקופסאות סגורות.  



תגובות

  1. הי יותם,
    התיאורים שלך נפלאים ואני נהנית לקרוא אותם, אבל האם תוכל לתרגם את המשקלים ליחידות מידה? ביצים,כפית, כף, כוסות וכו׳ ? תודה
    קרול

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר טוב קורל :)
      תודה רבה על המחמאות קודם כל :)
      בעקבות מספר פניות שקיבלתי, הכנתי ממש ממש עכשיו טבלת המרת מידות ומשקלות לבלוג :) תוכלי למצוא אותה כאן : https://nodietnoproblem.blogspot.co.il/p/blog-page_28.html
      חוץ מזה, מקרונים זו עוגייה שדורשת דיוק רב בחומרים והייתי ממליץ כן ללכת ולהשקיע במשקל למטבח (הוא לא אמור לעלות יותר מ-100 שקלים והוא לגמרי שווה את זה).
      מקווה שעזרתי לך, יום טוב :)

      מחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות