עוגיות חלבה, או: דרך להשמין 10 ק"ג תוך עשר דקות


המתכון האגדי הזה (כן, אמרתי אגדי. לא, אני לא שונא את עצמי עכשיו) (טוב, אולי קצת) הגיע אליי לפני שלוש וחצי שנים בערך, כשסבתא של לי - ידידה שלי - ורה גבעון שלחה לי אותו.
אחרי שהמתכון שכב לי בפתקים הישנים ישנים באייפון נזכרתי בו ושאלתי את עצמי (בראש מן הסתם, אני לא משוגע ששואל את עצמו שאלות בקול רם) (אולי, לפעמים, כשאף אחד לא בבית) - למה לא להעלות את המתכון המדהים הזה לבלוג כדי שכולם יוכלו ליהנות ממנו? ואז עניתי לעצמי - ברור! אז אחרי ששאלתי את ורה אם היא מסכימה לי להעלות אותו (זה היה ממש קשה, הייתי צריך לשלוח לה הודעה והיא ישר אמרה כן... אוי הקושי)
הערה חשובה - חשוב לעשות כדורים קטנים כי העוגיות תופחות בזמן האפייה. 

עוגיות חלבה מדהימות (מתכון של בית משפחת גבעון, לא לוקח קרדיטים :))
50-55 עוגיות קטנות
לבצק:
100 גרם חמאה רכה
100 גרם סוכר לבן
150 גרם קמח לבן מנופה
כפית אבקת אפייה
כפית תמצית וניל
130 גרם טחינה גולמית

מכינים את הבצק ואופים:
מחממים תנור ל-160 מעלות.
במיקסר עם וו גיטרה מקציפים חמאה רכה וסוכר לתערובת אחידה.
מוסיפים את כל שאר החומרים וממשיכים לערבב רק עד לקבלת בצק. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומכניסים למקרר לעשר דקות.
מרפדים תבניות בנייר אפייה.
יוצרים כדורים קטנים בקוטר של 1.5 ס"מ ומניחים על תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה ואופים 15-17 דקות עד שהשוליים התחתונים זהובים.  
מצננים לחלוטין לפני שאוכלים. מקשטים באבקת סוכר ושומרים בקופסא סגורה בטמפ' החדר.  


תגובות

רשומות פופולריות